Spis treści
Słownik rejestrów sprzedaży w iHurt został rozbudowany o opcje pozwalające na włączenie automatycznego tworzenia dla korekt/zwrotów
dokumentów w eArchiwum.
Jeżeli w rejestrze jest parametr „Automatyczne tworzenie dok. w eArchiwum do korekt/zwrotów” jest
Rodzaj tworzonego w eArchiwum dokumentu jest ustalony w konfiguracji iHurt (jeden, wspólny rodzaj dla wszystkich zwrotów/korekt, dokument bez kontekstu kontrahenta)
„Wysyłanie” zwrotów/korekt do eArchiwum
Jak już było to wyżej opisane dokumenty tworzone są albo automatycznie albo ręcznie.
Klucz utworzonego dokumentu zapisywany jest w iHurt (powiazanie z eArchiwum). Kolumna „Wysłano do eDokumentów” pokazuje czy dany zwrot/korekta ma powiązany dokument czy nie.
Zarządzanie dokumentem (podpinanie załączników)
Po utworzeniu dokumentu iHurt od razu wyświetla okno pozwalające na zarządzanie dokumentem, czyli w szczególności na dokładanie do niego załączników (skanów podpisanej korekty/specyfikacji zwrotu).
Dostępne opcje
Przykład działania w praktyce w Mrówce
1. Operator wystawia zwrot i drukuje specyfikację.
iHurt automatycznie tworzy dokument w eArchiwum i wyświetla okno zarzadzania dokumentem.
2. Klient podpisuje się na specyfikacji
3. Operator klika i aplikacją iMA skanuje kod.
Następnie robi zdjęcie podpisanej specyfikacji i klika „Wyślij”.
Korekty techniczne
Pomimo włączenia w rejestrze parametru „Automatyczne tworzenie dok. do korekt" w przypadku korekt technicznych dokumenty nie będą wystawiane automatycznie.
Dokument w eArchiwum na podstawie korekty technicznej będzie można utworzyć „ręcznie" poprzez uruchomienie przez operatora opisanej wyżej opcji z menu.
Dotychczas w iHurt nie dało się wyświetlić i przełączać między różnymi listami dokumentów lub zamówień. Możliwe było otwarcie w jednym momencie tylko jednej listy.
Zaimplementowany w iHurt mechanizm zakładek, pozwala na jednoczesne otwarcie wielu list oraz przełączanie się między nimi. Wyświetlanie list w formie zakładek jest konfigurowalne w ramach stanowiska pracy, czyli osoby pracujące na tej samej bazie, mogą mieć różnie zrealizowaną konfigurację, z zakładkami lub bez.
Aplikacja > Konfiguracja > 1. Parametry globalne i użytkownika
Aby na stanowisku była możliwość włączenia zakładek, należy ustawić na „tak” wartość poniższego parametru:
Po włączeniu powyższego, na stanowisku każdego pracownika, w zakładce 3 pojawi się parametr „Wyświetlanie okien w zakładkach”.
Aplikacja > Konfiguracja > 3. Parametry użytkownika cd/ustawienia wizualne
Aktualnie w formie zakładek wyświetla się 11 list i systematycznie rośnie:
Paragony i zwroty
Faktury sprzedaży,
Faktury zakupu,
Wydania,
Przyjęcia,
Zamówienia od odbiorców,
Zamówienia do dostawców,
Baza towarowa,
Towary w magazynie,
Baza kontrahentów,
Inwentaryzacje.
Jeżeli w ramach jednej z list nastąpi uruchomienie okna dodawania/edycji/podglądu, okno to blokuje możliwość przełączania się pomiędzy zakładkami do momentu jego zamknięcia.
Zestawienia > Dane towarów:
Filtr analizy został rozbudowany o możliwość zdefiniowania okresu sprzedaży towarów do wszystkich lub wybranego jednego kontrahenta.
W sprzedaży do Kontrahenta uwzględnione są wszystkie dokumenty sprzedaży: faktury, faktury uproszczone, paragony z określonym odbiorcą, korekty, zwroty).
Wzorzec importu towarów z Excel został rozbudowany o dwie kolumny:
SYMBOL_JED_SI - symbol jednostki dodatkowej SI
JED_SI_PRZELICZNIK - przelicznik
Na podstawie informacji zawartej w tych kolumnach uzupełniany jest przelicznik SI w towarze:
W ustawieniach importu towarów zostały dodane dwa pola odpowiadające za import symbolu jednostki oraz przelicznika, które muszą być zaznaczone, aby import przeliczników został zrealizowany.
Nowy parametr odpowiada za księgowanie faktur korygujących wystawionych do faktur, których data VAT jest z zamkniętego okresu.
Dla zgodności wstecz parametr domyślnie jest wyłączony.
Parametr „Blokuj księgowanie korekt dot. zamkniętych miesięcy" po aktywacji zezwala na wystawienie korekt w iHurt, które mogą mieć wpływ na zamknięte okres VAT, ale aplikacja księgująca, będzie pomijała księgowania tych korekt.
Ta blokada wraz z opcją pomijania niezaksięgowanych FV w raportach „Rejestry VAT" pozwoli na prowadzenie uzgodnień rejestrów między iFK oraz iHurt.
Po uzgodnieniu rejestrów pomiędzy systemami iFK – iHurt i sporządzeniu deklaracji VAT blokadę należy zdjąć i tym samym zezwolić aplikacji księgującej na zaksięgowanie oczekujących korekt.
Podczas wykonywania analizy rejestrów VAT, należy pamiętać o pomijaniu faktur niezaksięgowanych:
Na liście faktur zostały dodane kolumny z informacją o terminie płatności oraz ilości dni na zapłatę. Kolumny zostały dodane jako ostatnie.
Ostrzeganie o braku nr dokumentu źródłowego przy zapisie dokumentu.
Parametr konfiguracyjny „Ostrzeganie o braku uzupełnienia dok. źródłowego” został rozbudowany o nową opcję wyboru „monit po nagłówku i przy zapisie”.
Po wybraniu nowej opcji, zostaniemy poinformowani o braku nr dokumentu źródłowego dwa razy: podczas przejścia na zakładkę „pozycje” oraz podczas zatwierdzania dokumentu.
Podczas generowania wyniku w formie tabeli, przy dużej ilości danych, zdarzało się, że pojawiał się błąd związany z brakiem wystarczającej ilości pamięci. Aby rozwiązać ten problem, zostały zoptymalizowane procedury prezentujące dane w formie tabeli oraz został dodany przycisk „Zapis do XML” za pomocą którego dane można zapisać na dysku a następnie otworzyć w programie Excel.
W informacji o partii obecna kolumna „Nr fakt. zak.” została zastąpiona kolumną „FZ/Dok. źródłowy”. Nowa kolumna obecnie prezentuje zarówno numer faktury zakupu jak również dokument źródłowy, z którego powstała partia:
Dotychczas w tym miejscu prezentowany był tylko nr elektronicznie zaimportowanego dokumentu.
Aktualnie, jeżeli do partii nie został zaimportowany dokument zakupu, ale będzie uzupełnione pole „Dokument źródłowy” (skrin poniżej) to w kolumnie „FZ/Dok. źródłowy” pojawi się nr dokumentu źródłowego.
Podgląd eFaktury
Aktualnie podgląd eFaktury jest możliwy w następujących miejscach:
Życzymy owocnej pracy przy wsparciu naszych systemów
Zespół Infover