Obowiązkowo
- Utworzenie klasyfikacji z towarami, jakie mają być eksportowane.
- Utworzenie struktury klas (kategorii) w klasyfikacji, które będą eksportowane do PrestaShop.
- Dodanie towarów do klas
- Utworzenie lub wykorzystanie istniejącego cennika, z którego będą eksportowane ceny – wszystkie towary powinny mieć cenę w tym cenniku
Cennik powinien być w cenach brutto, aby móc precyzyjnie określić cenę dla Klienta np. 777,99. Wyliczanie ceny brutto od netto, nie zawsze da nam możliwość ustalenia ceny brutto z dokładnością co do grosza.
Opcjonalne
- Eksport marek - Utworzenie klasyfikacji, w której będą klasy z nazwami marek, w których będą produkty danej marki – marka jest pobierana z klasy, do której bezpośrednia przypisany towar.
Marki można sklasyfikować na dwa sposoby:
Sposób 1 Sposób 2
- Eksport dostawców – w Słowniku towarów w zakładce 2 powinien być dodany dostawca i ustawiony jako domyślny. Nazwa dostawcy eksportowanego do PS jest pobierana z nazwy skróconej.
- Waga oraz rozmiar – wymaga włączenia modułu. Dane uzupełniamy w zakładce 4
- Cechy dodatkowe towarów – wymaga włączenia modułu. Za pomocą tej informacji możemy przekazać do PS informacje np. o średnicy, ilości Wat, rozmiar…
- Opisy towarów – za pomocą cechy dodatkowej o typie html, możemy eksportować do PS opisy produktów
- Meta tytuł – eksport za pomocą cechy dodatkowej
- Opis meta – eksport za pomocą cechy dodatkowej
- Przyjazny adres URL – eksport za pomocą cechy dodatkowej