Obowiązkowo

  1. Utworzenie klasyfikacji z towarami, jakie mają być eksportowane.
  2. Utworzenie struktury klas (kategorii) w klasyfikacji, które będą eksportowane do PrestaShop.
  3. Dodanie towarów do klas
  4. Utworzenie lub wykorzystanie istniejącego cennika, z którego będą eksportowane ceny – wszystkie towary powinny mieć cenę w tym cenniku

Cennik powinien być w cenach brutto, aby móc precyzyjnie określić cenę dla Klienta np. 777,99. Wyliczanie ceny brutto od netto, nie zawsze da nam możliwość ustalenia ceny brutto z dokładnością co do grosza.

Opcjonalne

  1. Eksport marek - Utworzenie klasyfikacji, w której będą klasy z nazwami marek, w których będą produkty danej marki – marka jest pobierana z klasy, do której bezpośrednia przypisany towar.

Marki można sklasyfikować na dwa sposoby:

Sposób 1                                                                                        Sposób 2
                     

  1. Eksport dostawców – w Słowniku towarów w zakładce 2 powinien być dodany dostawca i ustawiony jako domyślny. Nazwa dostawcy eksportowanego do PS jest pobierana z nazwy skróconej.
  2. Waga oraz rozmiar – wymaga włączenia modułu. Dane uzupełniamy w zakładce 4
  3. Cechy dodatkowe towarów – wymaga włączenia modułu. Za pomocą tej informacji możemy przekazać do PS informacje np. o średnicy, ilości Wat, rozmiar…
  4. Opisy towarów – za pomocą cechy dodatkowej o typie html, możemy eksportować do PS opisy produktów
  5. Meta tytuł – eksport za pomocą cechy dodatkowej
  6. Opis meta – eksport za pomocą cechy dodatkowej
  7. Przyjazny adres URL – eksport za pomocą cechy dodatkowej