Na listach dodaliśmy nowe funkcjonalności związane z:
Po prawej stronie nazwy kolumny dodaliśmy niewielką ikonkę filtra , która umożliwia filtrowanie danych na liście. Funkcja filtra działa podobnie jak w popularnej aplikacji Excel, zaznaczamy informacje do jakich chcemy ograniczyć listę wyświetlanych elementów na liście. Filtry możemy ustawiać dla wielu kolumn.
Po ustawieniu filtra w przynajmniej jednej kolumnie, w dolnej części listy wyświetli się pasek, na którym będziemy mogli podejrzeć jakie są ustawione filtry.
Powyższy skrin prezentuje filtr ustawiony na kontrahenta „Kontrahent detaliczny” w kolumnie „kontrahent” oraz filtr ograniczający listę do dat 2020.05.18 i 2020.06.20 w kolumnie „Data wystawienia”.
Z poziomu paska, można także wyłączyć wszystkie filtry na dwa sposoby:
Kliknięcie – usuwa filtry z listy, szary pasek znika
Kliknięcie – usuwa filtry z listy, ale szary pasek nie znika. Ponowne zaznaczenie
przywróci ustawione filtry.
Dodatkowo możemy także podejrzeć historię ustawianych filtrów w tym oknie po kliknięciu
Użytkownicy zaawansowani, mogą definiować filtry w bardziej rozbudowanym narzędziu po kliknięciu na szarym pasku przycisku „Dostosuj”.
Wyjście z okna zamówień od odbiorców lub wydań powoduje usunięcie wszystkich filtrów oraz ich historii ustawień.
Z poziomu okna zaawansowanej edycji filtrów o nazwie „Zbuduj filtr” istnieje możliwość zapisania oraz wczytania pliku z ustawionymi filtrami.
Podgląd komentarza na liście „Zamówienia od odbiorców i oferty cenowe”
Po kliknięciu myszką na zamówienie w dolnej części listy pojawi się komentarz do zamówienia – tak samo jak w oknach „przyjęcia” oraz „wydania”.
Nowy parametr domyślnie ma ustawioną wartość „-1” co oznacza, że jest wyłączony.
Zmiana tego parametru jest możliwa tylko przez użytkowników posiadających uprawnienie „Parametry zarządcze”:
Ustawienie w parametrze wartości np. „7” powoduje:
Dokumenty z terminem płatności dłuższym niż w konfiguracji możemy odłożyć.
Przepisywanie ceny z innego cennika w oknie edycji pozycji
Okno edycji, dodanej pozycji do dokumentu, rozbudowaliśmy o możliwość przypisania w nim do pozycji ceny z innego cennika. Przypisanie zmienia się przez zaznaczenie cennika i kliknięcie „Przypisz cenę”. Dotychczas taka opcja była możliwa tylko w oknie dodawania pozycji do dokumentu.
Poprzez opcję „edycja” edytujemy jedną linijkę towaru. Jeżeli jeden towar znajduje się w wielu linijkach możemy na każdej z nich dokonać ręcznej zmiany lub posłużyć się narzędziem „Przeglądaj/Edytuj wszystkie pozycje towaru”. Narzędzie to dla wybranego towaru we wszystkich linijkach, w których ten towar występuje, pozwala zmienić cenę oraz grupę cen.
Narzędzie importu dostępne dla nowo utworzonego dokumentu wydania bez dodanych pozycji.
Z poziomu zakładki „pozycje” wybieramy „Import pozycji > z dokumentu przyjęcia” (dawna nazwa:
„z niezatwierdzonego przyjęcia”)
Dotychczas narzędzie pozwalało na zaimportowanie pozycji do dokumentu wydania tylko z niezatwierdzonych dokumentów przyjęcia, po czym następowało zatwierdzenie dokumentu przyjęcia.
W wersji iHurt 2021.01 rozbudowaliśmy to narzędzie, o umożliwienie importu pozycji także z zatwierdzonych dokumentów przyjęcia.
Aby ułatwić poruszanie się po liście dokumentów przyjęcia, dodaliśmy nowy filtr, w którym możesz wybrać
z jakim statusem będą wyświetlane dokumenty. Kolorem zielonym wyróżnione są niezatwierdzone dokumenty przyjęcia.
W lewym górnym rogu okna, w zależności od tego jaki dokument zaznaczymy „zatwierdzony” czy „nie zatwierdzony” wyświetla się informacja o rodzaju importu: „Import pozycji (wg. FIFO)” dla dokumentów zatwierdzonych albo „Przenoszenie pozycji” dla dokumentów nie zatwierdzonych.
Import pozycji z zatwierdzonego dokumentu przyjęcia jest realizowany wg FIFO; co oznacza, że może wystąpić sytuacja, w której w magazynie nie będzie wystarczająca ilość towaru do przeniesienia pełnej ilości z dokumentu przyjęcia. W takiej sytuacji w pozycjach dokumentu w kolumnie „ilość dysponowana” będzie znajdować się ilość przyjęcia, natomiast w kolumnie „Ilość do wydania” będzie znajdowała się ilość dodana do dokumentu.
Różnice pomiędzy ilością z przyjęcia a ilością dodaną do dokumentu wydania będą zaznaczone kolorem czerwonym.
Jeżeli na paragonie importowanym z iKasjera, znajduje się towar, który ma włączony parametr „Ręczny wybór partii”, taki paragon zatrzymuje się z błędem w oknie importu:
W nowej wersji iHurt 2021.1 dodaliśmy parametr konfiguracyjny „Kasjer: import paragonów – ignoruj flagę RWP:” (domyślnie wyłączony), rozwiązujący ten problem.
Włączenie tego parametru powoduje, że w przypadku importu paragonu, na którym znajdują się towary z włączonym parametrem „Ręczny Wybór Partii”, zostaną one zaimportowane do iHurt a towary zostaną dodane do paragonu zgodnie z FIFO.
Nowy sposób komunikacji uzyskał pozytywną certyfikację w firmie FirstData dla terminali:
Po podniesieniu wersji iHurt, na wszystkie stanowiska zostanie wgrany nowy sterownik (w wersji 20.1.0.1) służący do komunikacji z terminalami płatniczymi FirstData.
Jeżeli okaże się, że wgranie nowego sterownika spowoduje problemy w komunikacji pomiędzy terminalem a iHurt, dodaliśmy możliwość przywrócenia poprzedniej wersji sterownika:
W tym celu należy wejść w:
Aplikacja > Konfiguracja > Parametry stanowiska
Ustaw stary sterownik (18.2.0.5) – kliknięcie tego przycisku rozpocznie proces przywracania starego sterownika. Przed zmianą wyświetli nam się komunikat:
Proszę zwrócić uwagę, na to, że przywrócenie starej wersji sterownika nastąpi na wszystkich stanowiskach iHurt, nie tylko na tym, na którym został uruchomiony proces przywracania.
Po przywróceniu starej wersji sterownika, możemy w ten sam sposób przywrócić nową wersję wybierając „Ustaw nowy sterownik (21.1.0.1)”.
Życzymy owocnej pracy przy wsparciu naszych systemów
Zespół Infover