Konfiguracja KHAutomat do automatycznego pobierania zamówień z MP

Oprócz ręcznego pobierania zamówień z GH możliwe jest także skonfigurowanie aplikacji, która automatycznie będzie pobierała zamówienia w określonych odstępach czasu. Po skonfigurowaniu automatu, ręczne pobieranie zamówień wciąż będzie możliwe.

Wgranie nowej wersji aplikacji KHAutomat.exe

Nową wersję pobieramy ze strony https://upgrade.insignum.pl/

 

Wyszukujemy pliku KHAutomat.exe na serwerze i podmieniamy pobranym plikiem ze strony.

KH_automat musi znajdować się w aktualnym folderze iHurt!

Gdzie szukać katalogu z KHAutomatem

Aby wyszukać miejsca instalacji KHAutomatu, należy na serwerze uruchomić dowolne okno przeglądania plików, z lewej strony wybrać „This PC” (Ten komputer) a w okienko wyszukiwania wpisujemy „KHAutomat.exe”.

Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na plik i wybieramy „Open file location” (otwórz lokalizację pliku).

 

Aktualizacja pliku serwery.ini

W katalogu, w którym znajduje się KHAutomat.exe znajduje się także plik Serwery.ini.

Wchodzimy w edycję pliku Serwery.ini i dodajemy linijkę o treści GHWymianaDanych=1

W dowolnym miejscu pod drugą sekcją [Parametry] (w Państwa pliku może być inna nazwa niż Parametry).

Zapisujemy plik.

Plik .bat uruchamiający pobieranie zamówień

W kolejnym etapie tworzymy plik .bat, który będzie odpowiedzialny za uruchamianie pobierania zamówień.

W katalogu, w którym znajduje się plik KHAutomat.exe, dodajemy plik GaleriaHandlowa.bat

Aby dodać plik, klikamy prawy przycisk myszy na puste miejsce w katalogu i tworzymy nowy dokument tekstowy:

Wprowadzamy nazwę dokumentu GaleriaHandlowa

 

 

Otwieramy utworzony dokument i wpisujemy:

Następnie wybieramy File > Save As (zapisz jako)

Wpisujemy nazwę pliku GaleriaHandlowa.bat i następnie klikamy „Save”.

 

 

 

 

 

Po utworzeniu pliku z końcówką .bat, plik tekstowy możemy usunąć.

Uruchomienie automatu

Znalezienie i uruchomienie narzędzia Task Scheduler

Uruchamiamy na serwerze, na którym znajduje się KHAutomat aplikację Task Scheduler.

W zależności od wersji Windows Server, Task Scheduler można znaleźć na dwa sposoby:

Pierwszy

Klikamy Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Task Scheduler

 à   à

 

 

Drugi

Klikamy ikonkę Windows w lewym dolnym rogu, rozpoczynamy wpisywanie task scheduler. Po pojawieniu się ikonki uruchamiamy aplikację.

Konfiguracja zadania

W oknie Task Scheduler tworzymy nowe zadanie:

Na pierwszej zakładce „General” konfiguracja powinna wyglądać tak jak na screenie poniżej:

 

Na zakładce „Triggers” klikamy w lewym dolnym rogu przycisk „New” i konfigurujemy częstotliwość uruchamiania pobierania zamówień z GH.

Poniższa konfiguracja prezentuje pobieranie zamówień co 15 min „Repeat task every: 15 minutes”.

Począwszy od godziny 8:00 „Start:” przez 12 godzin „for a duration of 12 hours” czyli do godz. 20:00.

Po uzupełnieniu informacji klikamy „OK”.

Następnie przechodzimy do zakładki „Actions” i klikamy w lewym dolnym rogu „New…”

Klikamy „Browse” i wskazujemy na plik GaleriaHandlowa.bat

 

 

 

Następnie zaznaczamy zawartość „Program/script” i kopiujemy ją do „Start in (optional)”.

Po skopiowaniu usuwamy z końca linijki nazwę pliku: GaleriaHandlowa.bat.

Przykład:

Jeżeli w Program/script jest:

C:\ProgramData\INFOVER\INSIGNUM\iHurt\KHAutomat\GaleriaHandlowa.bat

To w Start in (optional) powinno być:

C:\ProgramData\INFOVER\INSIGNUM\iHurt\KHAutomat\

Po zakończeniu konfiguracji, klikamy „OK”.

 

Na liście pojawi nam się zadanie o nazwie „Galeria Handlowa”, na które klikamy prawym guzikiem myszy i wybieramy „uruchom”. Po tej operacji stan zadania zmienia się na „Działa”.