Opis ogólny
Za pośrednictwem strony Marketplace (mrowka.com.pl) Klienci mogą składać zamówienia na poszczególne produkty w wybranym Sklepie. Zamówienia realizowane są z odbiorem osobistym,
wysyłkowo za pośrednictwem firmy kurierskiej lub transportem własnym Sklepu.
Po zatwierdzeniu przez Klienta, zamówienie jest wysyłane do iHurt jako „zamówienie od odbiorcy”. Po otrzymaniu zamówienia pracownik Mrówki weryfikuje dostępność towaru i przygotowuje do dostarczenia Klientowi. W kolejnym kroku zmieniany jest status zamówienia z „Przyjęte” na „W trakcie realizacji” co powoduje rezerwację ilości w systemie iHurt przez utworzenie niezatwierdzonego dokumentu WZ.
Przy odbiorze/wysyłce towaru, dokument WZ jest zatwierdzany i wystawiony dokument sprzedaży paragon lub faktura. Wystawienie dokumentu sprzedaży powoduje zmianę statusu w Marketplace na „Wysłane”.
lub
w temacie wpisując: MP – zlecenie konfiguracji
w treści: nr telefonu, e-mail do osoby kontaktowej w sprawie konfiguracji
- Upewnia się, że po stronie z Impact Media zamówienie zostało wysłane, jeżeli tak
- wysyłane jest zgłoszenie na Pomoc-PSB@infover.pl z danymi kontaktowymi do punktu, w którym jest problem.
Koszt uruchomienia Marketplace wynosi 850 zł netto.
Nowy Exporter działa z minimalną wersją iHurt 2021.3.09 przed aktualizacją eksportera, proszę o sprawdzenie wersji iHurt oraz ewentualną aktualizację.
Po zalogowaniu do programu klikamy Informacje > O programie. Pojawi nam się okno z informacją o aktualnej wersji:
Plik z Exporterem pobieramy ze strony https://upgrade.insignum.pl/
Po przegraniu plików, katalog z Exporterem powinien mieć taką postać:
Aby wyszukać miejsca instalacji Exportera, należy na serwerze uruchomić dowolne okno przeglądania plików, z lewej strony wybrać „This PC” (Ten komputer) i w okienko wyszukiwania wpisujemy „iHurtMHDExporter.exe”.
Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na plik i wybieramy „Open file location” (otwórz lokalizację pliku).
Domyślnie powinien znajdować się na serwerze w jednym z poniższych katalogów:
C:\INFOVER\iHurtMHDExporter
c:\Infover\Insignum\iHurt\iHurtMHDExporter
c:\ProgramData\Infover\iHurtMHDExporter
c:\ Program Files (x86)\Infover\Insignum\iHurtMHDExporter
c:\ Program Files (x86)\Kolporter Info\Insignum\iHurtMHDExporter
Płatna instalacja aktualizacji Exportera może być przeprowadzona przez Infover, po uprzednim wysłaniu mail na adres pomoc-psb@infover.pl, w temacie proszę wpisać „Instalacja Exportera”.
„Po staremu” parametry sterujące eksportem danych były zapisane w konfiguracji eksportera (baza SQLite)
„Po nowemu” parametry sterujące eksportem danych do iHD zapisujemy w bazie iHurt.
W konfiguracji eksportera konieczne jest jedynie zapisane „namiarów” na bazę iHurt z którą eksporter się powinien połączyć:
Eksporter łączy się ze wskazaną bazą iHurt i sprawdza parametry.
Jeżeli parametry są uzupełnione odczytuje je i z nich korzysta dodatkowo zapisując do „swojej” bazy (żeby były widoczne także „od strony” eksportera)
Jeżeli parametrów w iHurt nie ma – eksporter korzysta z „własnych” parametrów (zgodnie z zasadą „zgodności wstecz”).
Dzięki temu po wdrożeniu nowych wersji aplikacji nie ulega zakłóceniu proces eksportu danych. Uzupełnienie parametrów i iHurt pozwala na płynne przejście na nowe zasady.
Hasło: anonymous
Host: 193.169.233.244
Katalog: /incoming/
Tryb pasywny: tak
Użytkownik: anonymous
Oddział / PS Identyfikator PS w iHD Identyfikator PS w Payback Cennik
Firma „A”
-> „Mrówka” Katowice KAT_02 KAT02 Detaliczna Katowice
-> „Mrówka” Gliwice GLI_02 GLI02 Detaliczna Gliwice
-> „Mrówka” Rybnik RYB_02 RYB02 Detaliczna podstawowa
-> Hurtownia budowlana
Przy pierwszej konfiguracji ręcznie włączamy flagi dla wszystkich rejestrów, dodawanie nowego rejestru domyślnie ma tą flagę włączoną.
Pole „miasto” będzie umieszczane w polu „Lokalizacja” w iMHD Exporterze.
Parametry konfiguracyjne pojawią się po aktualizacji wersji iHurt.
Parametry konfiguracyjne
GH: adres API – wprowadzamy adres API Marketplace Produkcyjny adres to:
https://sklepmrowka.pl/sklep_mrowka/api-punkt/ (domyślnie uzupełniony)
GH: il. Dni do przeterm. zamówienia – definiujemy po jakiej ilości dni zamówienie ma się pojawiać jako przeterminowane w zakładce „Przeterminowane rezerwacje z GH" w okienku kontroli danych wyświetlanego podczas logowania do systemu. Kolorem czerwonym zaznaczone są rezerwację przekraczające ilość dni określoną w konfiguracji.
Zaznaczamy na „Tak” parametr „Proponuj wystawianie dok. sprz. przy zatwierdzaniu dok. Wyd.:”
Włączamy parametr umożliwiający przełączenie GH w tryb MarketPlace:
Aby do zamówień dodawał się koszt transportu, należy w konfiguracji wybrać towar nieewidencjonowany, który będzie dodawany do zamówień w cenie kosztu dostawy.
Ustalamy, który magazyn będzie realizował zamówienia z MP i ustawiamy to poprzez jego edycję. Na drugiej zakładce zaznaczamy „Współpraca z Galerią Handlową PSB” a następnie uzupełniamy login, hasło. Dodatkowo można zdefiniować e-mail na który będą trafiały powiadomienia o wgraniu zamówienia z MP do iHurt.
Z poziomu strony www będzie zdefiniowana lista dostępnych metod dostawy dla Partnera. W związku z czym, nie wszystkie, prezentowane na poniższym skrinie środki transportu muszą być zdefiniowane w bazie.
Słowniki > Środki transportu
Do odpowiedniego środka transportu w iHurt przypisujemy odpowiadający mu środek transportu w MP.
Wpisywanie nr listów przewozowych – dla środka transportu występującego w eCommerce ten parametr należy ustawić na „wpisuj” lub „wymuszaj wpisywanie”.
Zgłaszanie przesyłek dla niektórych firm kurierskich jest możliwe z poziomu iHurt – jest to opcja dodatkowa, nie obowiązkowa. Przed konfiguracją w iHurt, Pracownik Mrówki powinien pozyskać od firm kurierskich dane do obsługi zakładania przesyłek za pomocą API.
Po pozyskaniu tych informacji, konfiguracja kuriera w iHurt jest realizowana przez firmę Infover w cenie 500 zł netto za jednego kuriera. W tym celu należy wysłać mail na adres pomoc-psb@infover.pl w temacie wpisując: Market Place – zlecenie konfiguracji kuriera, w treści należy wpisać listę firm kurierskich, dla których ma zostać zrealizowana konfiguracja wraz parametrami otrzymanymi od firm kurierskich. W komunikacie, proszę o nie przekazywanie haseł, hasła zostaną przekazane w uzgodniony przez obsługującego zgłoszenie sposób. Proszę także pamiętać, aby w treści maila była także informacja o nazwie Państwa firmy, dla której ma zostać zrealizowana konfiguracja.
Z poziomu panelu e-commerce będzie zdefiniowana lista dostępnych form płatności dla Partnera. W związku z czym, nie wszystkie, prezentowane na poniższym skrinie formy płatności muszą być zdefiniowane w bazie.
Słowniki > rodzaje płatności
Do odpowiedniego rodzaju płatności w iHurt przypisujemy odpowiadającą mu formę płatności w GH.
Aby powiadomienia e-mail działały, należy w iHurt skonfigurować konto, z którego powiadomienia będą wysyłane:
Domyślnie informacje o nowym zamówieniu są wysyłane ze strony GH na sms i e-mail przypisany do konta w GH. Niezależnie od tych ustawień w iHurt w oknie konfiguracji magazynu można zdefiniować dodatkowy adres e-mail, na który będą wysyłane powiadomienia o wgraniu do iHurt nowego zamówienia.
W oknie kontroli danych podczas logowania została dodana nowa zakładka „przeterminowane rezerwacje
z GH”, którą widzą tylko osoby z nadanym poniższym uprawnieniem.
Proces wymiany informacji między iHurt a MP powinien być uruchamiany automatycznie za pomocą aplikacji KHAutomat w określonych odstępach czasowych. Konfiguracja automatu jest przygotowana w oddzielnej instrukcji.
W wyjątkowych sytuacjach, możemy go uruchomić ręcznie klikając z poziomu zamówień „Wymiana danych> Import zamówień z Galerii Handlowej PSB”.
Wymiana danych jest dwukierunkowa: iHurt odbiera nowe zamówienia oraz wysyła status o aktualnie realizowanych.
Zamówienia wgrane z PM posiadają status „przyjęte” i domyślnie zdefiniowanego KTH „Kontrahent detaliczny” (Kontrahent z PM nie dokłada się do bazy kontrahentów).
Po wgraniu zamówienia do iHurt w PM status zmieni się z „nowe” na „przyjęte do realizacji / trwa kompletowanie”.
W komentarzu zamówienia znajdują się podstawowe informacje o osobie zamawiającej:
Realizacja zamówienia odbywa się przez zaznaczenie zamówienia ze statusem „przyjęte” i kliknięciem
Następnie określamy sposób realizacji zamówienia:
Po kliknięciu „Wystaw” tworzy nam się dokument WZ, który odkładamy, rezerwując tym samym zamówiony towar.
Status zamówienia zmienia się na „W trakcie realizacji” w iHurt oraz na „Przygotowane do wysyłki” w MP.
Zatwierdzenie dokumentu WZ spowoduje zmianę statusu w iHurt na „Zrealizowane”, ale w MP pozostanie status „Przygotowane do wysyłki”.
Po wystawieniu faktury lub paragonu nastąpi zmiana statusu w GH na „Wysłane”
Przelewy24
Marketplace w informacjach dodatkowych zamówienia przekaże identyfikator płatności.
Identyfikator ten zostanie wykorzystany przy księgowaniu płatności do iFK a w konsekwencji do rozliczenia płatności z operatorem
Płatność przelewem
Zamówienie importuje się do iHurt i jest rezerwowane. iHurt blokuje jednak jego realizację (ponieważ nie jest zapłacone).
Operator w Marketplace „ręcznie" oznacza fakt zapłaty za zamówienie w panelu e-commerce.
Jeżeli zamówienie zostanie oznaczone jako zapłacone, iHurt odblokowuje jego realizacje (zatwierdzenie WZ wystawienie PG/FV).
Płatność za pobraniem
Zamówienie jest ewidencjonowane w iHurt jako zapłacone (wystawiana jest do niego płatność) z odpowiednią formą płatności (np. „Inpost za pobraniem", „DHL za pobraniem").
Odbiór osobisty
Zamówienia nie są ewidencjonowane jako zapłacone, ale można je realizować.
Klient może zrezygnować z zakupów w dowolnym momencie (po wykonaniu zapłaty, po oznaczeniu, że zamówienie już jest zarezerwowane).
Odbywa się to z poziomu panelu e-commerce poprzez wybranie opcji „Anuluj zamówienie" lub z poziomu aplikacji iHurt.
Informacja o anulowaniu zamówienia pobierana jest do iHurt, prezentowana w kolumnie:
i obsługiwana w zależności od statusu realizacji:
Przyjęte (nie ma rezerwacji)
Jest anulowane automatycznie łącznie z płatnościami powiązanymi z zamówieniem.
Płatność w iHurt jest anulowana, zwrot środków jest wykonywany poza iHurt, mechanizmami GH.
Do realizacji (nie ma rezerwacji)
jest anulowane automatycznie łącznie z płatnościami powiązanymi z zamówieniem.
Płatność w iHurt jest anulowana, zwrot środków jest wykonywany poza iHurt, mechanizmami GH.
Dla pozostałych statusów zamówienie jest oznaczane jako „GH: Anulowane".
Nie powoduje to żadnych „automatycznych” działań w iHurt.
Przy czym:
Jeżeli zamówienie nie jest zafakturowane (PG lub FV) - iHurt blokuje wystawienie dokumentu sprzedaży.
Jeżeli zamówienie jest na etapie wystawionego dokumentu WZ, pozwalamy na wystawienie storno do WZ.
Jeżeli do zamówienie wystawiony jest już dok. sprzedaży - anulowanie dostawy będzie się wiązało z wykonaniem „ręcznie" większej ilości czynności (zwrot do PG, korekta FV, wycofanie przesyłki u kuriera, …)
Klikając na zamówienie prawym przyciskiem myszy > Statusy wymiany z Galerią Handlową PSB mamy możliwość podglądu statusu wymiany statusów z Marketplace.
Data – jest to data zamiany statusu w iHurt
Aktywny – jest to informacja jaki aktualnie jest aktywny status
Uaktualniono w MP – jest czy status z iHurt został przekazany na stronę MP
Data aktualizacji w MP – jest to data, kiedy status został przekazany do MP
Market Place jest rozszerzeniem funkcjonalności Galerii Handlowej dającą Klientowi możliwość opłacenia zamówionego towaru oraz wysłania go przez Mrówkę za pośrednictwem jednej z dostępnych firm kurierskich.
Zgłaszanie przesyłek dla niektórych firm kurierskich jest możliwe z poziomu iHurt – jest to opcja dodatkowa, nie obowiązkowa. Przed konfiguracją w iHurt, Pracownik Mrówki powinien pozyskać od firm kurierskich dane do obsługi zakładania przesyłek za pomocą API.
Po pozyskaniu tych informacji, konfiguracja kuriera w iHurt jest realizowana przez firmę Infover w cenie 500 zł netto za jednego kuriera. W tym celu należy wysłać mail na adres pomoc-psb@infover.pl w temacie wpisując: Market Place – zlecenie konfiguracji kuriera, w treści należy wpisać listę firm kurierskich, dla których ma zostać zrealizowana konfiguracja wraz parametrami otrzymanymi od firm kurierskich. W komunikacie, proszę o nie przekazywanie haseł, hasła zostaną przekazane w uzgodniony przez obsługującego zgłoszenie sposób. Proszę także pamiętać, aby w treści maila była także informacja o nazwie firmy, dla której ma zostać zrealizowana konfiguracja.
W parametrach konfiguracyjnych (Aplikacja> Konfiguracja) włączamy parametr umożliwiający przełączenie GH w tryb MarketPlace:
Aby do zamówień dodawał się koszt transportu, należy w konfiguracji wybrać towar nieewidencjonowany, który będzie dodawany do zamówień w cenie kosztu dostawy.
Z poziomu panelu e-commerce będzie zdefiniowana lista dostępnych metod dostawy dla Partnera. W związku z czym, nie wszystkie, prezentowane na poniższym skrinie środki transportu muszą być zdefiniowane w bazie.
Słowniki > Środki transportu
Do odpowiedniego środka transportu w iHurt przypisujemy odpowiadający mu środek transportu w GH.
Z poziomu strony www będzie zdefiniowana lista dostępnych form płatności dla Partnera. W związku z czym, nie wszystkie, prezentowane na poniższym skrinie formy płatności muszą być zdefiniowane w bazie.
Słowniki > rodzaje płatności
Do odpowiedniego rodzaju płatności w iHurt przypisujemy odpowiadającą mu formę płatności w GH.
Przelewy24
Marketplace w informacjach dodatkowych zamówienia przekaże identyfikator płatności.
Identyfikator ten zostanie wykorzystany przy księgowaniu płatności do iFK a w konsekwencji do rozliczenia płatności z operatorem
Płatność przelewem
Zamówienie importuje się do iHurt i jest rezerwowane. iHurt blokuje jednak jego realizację (ponieważ nie jest zapłacone).
Operator w Marketplace „ręcznie" oznacza fakt zapłaty za zamówienie.
Jeżeli zamówienie zostanie oznaczone jako zapłacone, iHurt odblokowuje jego realizacje (zatwierdzenie WZ wystawienie PG/FV).
Płatność za pobraniem
Zamówienie jest ewidencjonowane w iHurt jako zapłacone (wystawiana jest do niego płatność) z odpowiednią formą płatności (np. „Inpost za pobraniem", „DHL za pobraniem").
Odbiór osobisty
Zamówienia nie są ewidencjonowane jako zapłacone, ale można je realizować.
Klient może zrezygnować z zakupów w dowolnym momencie (po wykonaniu zapłaty, po oznaczeniu, że zamówienie już jest zarezerwowane).
Odbywa się to z poziomu strony www poprzez wybranie opcji „Anuluj zamówienie".
Informacja o anulowaniu zamówienia pobierana jest do iHurt, prezentowana w kolumnie:
i obsługiwana w zależności od statusu realizacji:
Przyjęte (nie ma rezerwacji)
Jest anulowane automatycznie łącznie z płatnościami powiązanymi z zamówieniem.
Płatność w iHurt jest anulowana, zwrot środków jest wykonywany poza iHurt, mechanizmami GH.
Do realizacji (nie ma rezerwacji)
jest anulowane automatycznie łącznie z płatnościami powiązanymi z zamówieniem.
Płatność w iHurt jest anulowana, zwrot środków jest wykonywany poza iHurt, mechanizmami GH.
Dla pozostałych statusów zamówienie jest oznaczane jako „GH: Anulowane".
Nie powoduje to żadnych „automatycznych” działań w iHurt.
Przy czym:
Jeżeli zamówienie nie jest zafakturowane (PG lub FV) - iHurt blokuje wystawienie dokumentu sprzedaży.
Jeżeli zamówienie jest na etapie wystawionego dokumentu WZ, pozwalamy na wystawienie storno do WZ.
Jeżeli do zamówienie wystawiony jest już dok. sprzedaży - anulowanie dostawy będzie się wiązało z wykonaniem „ręcznie" większej ilości czynności (zwrot do PG, korekta FV, wycofanie przesyłki u kuriera, …)